Tips & Tricks

Diversificare și idei de rețete

Pe vremea când am început diversificarea căutam tot felul de idei de rețete. Da, este adevărat că nu trebuie să transformăm totul în ceva complicat dar…parcă trebuie să fii pregătită cu o idee în plus în caz că nu merge ce ai pregătit. Uneori avem de-a face cu niște bebei degustători tare pretențioși.

Pe la 6 luni, la început, lucrurile sunt destul de simple, adică se începe cu legume, câte o legumă timp de 3 zile ca să se verifice dacă are ceva reacții de la ea. De exemplu, dovlecelul este de regulă a doua legumă introdusă și A. nu prea l-a suportat, a avut crampe. AM scos-o apoi am reintrodus-o după ce deja urmasem regula de 3 zile cu altă legumă. Aceeași reacție deci l-am scos definitiv din meniu.

Cantitatea se crește treptat, azi o linguriță, mâine încă o linguriță. Piureul se face la început destul de subțire. Și ideal ar fi ca legumele să fie făcute la aburi, să nu își piardă vitaminele și nutrienții. Fiind cantitate destul de mică este greu să faci la blender. Cel mai interesant este să ai aparat din acela special pentru așa ceva care le și fierbe la abur și le și pasează. Minunată invenție dar noi nu am avut. Ne-am descurcat ok și fără. Puneam o bucata sau două de legumă și câteva lingurițe de apă și le pasam bine bine apoi treceam printr-o strecurătoare și pasam și acolo.

Când am ajuns la fructe, primele 2 săptămâni i le-am dat în clocot. Adică atunci când fierbea apa am aruncat acolo bucățelele de fructe și le-am lăsat cam 3 sau 5 minute.

Drumul acesta al diversificării este…..lung și interesant deci trebuie să vă înarmați cu răbdare.

Acum, la 2 ani și 3 luni încerc să experimentez și uneori mai inventez tot felul de rețete pentru ca bubulina să nu se plictisească.

Micul dejun constă de obicei în ou fiert, lapte de cocos sau fără lactoză cu fulgi de ovăz/porumb/mei (fulgii de ovăz îi fierb în lapte și iese ca un porridge peste care mai pun fructe uscate, o linguriță de gem, scorțișoară, dar astea când deja este mai mare), omletă cu legume, pancakes cu banane, pâine cu unt și miere. Cam acestea sunt preferatele. În perioadele când ne-am luptat cu constipația micul dejun era reprezentat de un fruct. Și masa următoare era una dintre cele de mai sus sau altceva.

La gustare obligatoriu fruct. Mărul nu prea mai are succes la noi…. În ultima vreme preferatele au fost căpșune, afine, zmeură.

La masa de prânz, timp de 1 an și jumătate bubulina a acceptat supa de legume, fără sare. Cu cât a crescut i-am introdus și cărnița și o zi îi dădeam cărniță o zi nu.

La gustarea de după-amiaza avem iaurt, brioșe făcute cu tot felul de fructe, clătită fructată (este o rețetă tare faină de pe flaveur), uneori platou cu fructe din nou, pâine cu brânzică.

La cină de obicei îi dau ceva ușor, cum ar fi mămăligă cu brânză, pește la cuptor cu broccoli și mazăre (poate că balonează dar sunt preferatele ei și de multe ori le mâncă și la prânz și seara), griș cu lapte (încerc mai rar dar este în topul preferințelor), orez cu lapte nu prea am avut ocazia să îi dau, budincă cu paste la cuptor, paste cu sos de roșii.

Cam acestea sunt câteva idei de mese la copii. Este greu să îi mulțumim uneori pe micii pretențioși, deși recunosc că fetița mea nu a fost pretențioasă. Dar trebuie să căutăm idei de rețete noi mereu și să încercăm.

Spor la gătit și poftă bună la delicii bebelușești!

 


foto unsplash

Tagged , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *