Totul Despre

Totul despre…cum să slăbești după naștere Partea I

Este o călătorie tare lungă aceasta cu slăbitul după sarcină. Cred că este greu să găsești și timp și motivație. Oboseala este foarte mare și să nu uităm că toată atenția este concentrată spre bebelușul care tocmai a venit pe lume.

Călătoria mea începe așa: la începutul sarcinii am slăbit pentru că nu puteam mânca aproape nimic. Și am slăbit vreo 4 kg. Apoi pe la 15 săptămâni mi-a revenit pofta de mâncare. Și am mâncat aproape orice după aceea. Dar mai ales ce nu mâncam înainte. Pâinea nu mi-a plăcut niciodată dar în ultimele 2 luni de sarcină am mâncat foarte foarte multă!! Și tot felul de dulciuri….. Ciocolată, prăjituri, cupcakes…. Prăjeli nu prea erau pe lista de preferate deci nu am consumat prea multe. Dar pâine și dulciuri….cantități mari. Și mâncam porție mai mare. Și uite așa, încet încet am ajuns să iau aproape de 30 de kg…..

Acum când mă gândesc îmi dau seama că nu aș mai face așa… Riscurile sunt foarte mari atât pentru mamă cât și pentru copil. Doar când mă gândesc că am fost la un pas de diabet gestațional……

Când eram gravidă nu mi se părea mare lucru că am luat atâtea kg…. Abia după ce am născut mi-am dat seama că va fi tare greu să le dau jos….

Am început rapid să fac mișcare. Era tare greu….Respiram greu, mă mișcam greu, motivație aveam dar…..parcă era totul așa nou și încercam să mă obișnuiesc cu noua postură de mamă.

Din săptămâna 2 de viață a bubulinei am început să mă plimb mult. O luam pe cea mică și o așezam în cărucior. Și ne plimbam mult mult mult…. Cam 2-3 ore. Era luna ianuarie da dar totuși asta nu ne-a împiedicat să ne facem plimbările. A fost atunci o iarnă blândă. Bubulina dormea și eu împingeam căruciorul, ne făceam trasee…

Dietă nu pot să spun că am ținut în adevăratul sens al cuvântului. Doar am avut foarte mare grijă ce am mâncat. Dulciurile nu le-am exclus de tot, doar le-am rărit. Am avut o zi pe săptămână în care mâncam ceva dulce. Am mânct fructe, maxim 2 pe zi, legume la aburi sau la cuptor, unele și crude, fulgi de ovăz, ouă, carne de pui sau curcan din sursă la cuptor sau fiartă…. Dacă îmi era foame între mese ronțăiam câteva migdale, alune, felii de măr cu unt de arahide.

Pentru că am făcut cezariană nu am avut voie să fac sport prea repede. O perioadă de 3 luni m-am limitat doar la plimbarea de 3 ore pe afară făcută zilnic. Deci la botez, care a fost la 3 luni după naștere, nu am fost în forma maximă…. Ba chiar departe de forma maximă. Abia reușisem să dau jos 12 kg….

A doua zi după cezariană țin minte că m-am urcat pe cântar și abia reușisem să dau jos 7 kg… Deci până în martie am mai dat jos doar 6….

Trebuie să vă spun că procesul este foarte lent și dacă vreți să dați jos atât de multe kg trebuie să vă înarmați cu multă răbdare.

Pe la 4 luni am început să verific constant dacă mușchii abdominali au revenit în poziția lor și dacă am diastasis recti. Stând pe spate, cu genunchii îndoiți, ridicați ușor trunchiul și cu degetul arătător și mijlociu verificați dacă le puteți introduce între mușchii de la abdomen. Dacă distanța este de două degete atunci cel mai probabil este diastasis recti. Asta înseamnă că trebuie să tot urmăriți și neapărat să discutați cu medicul înaine de a vă reapuca de sport.

Tot pe la 4 luni am început să fac exerciții ușoare pentru pelvis, bune chiar și pentru diastasis. De asemenea am introdus și exercițiile pilates pentru picioare și câte ceva pentru brațe.

În primele 2 luni de când m-am apucat de sport pilates a fost marele meu ajutor. Sunt exerciții ușoare care totuși lucrează mușchii.

Despre ce sport am făcut din luna a 6-a de viață a bubulinei voi scrie în partea a II-a. Deja după 6 luni se schimbă rutina de sport și bineînțeles alimentație.

M-am decis ca în fiecare sâmbătă să scriu despre alimentație și sport. Ceva sfaturi, tips&tricks, idei de exerciții pe care le puteți face acasă.

Vă doresc să aveți un weekend minunat, plin de momente fericite alături de pitici !

foto unsplash

Tagged , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *