Totul Despre

Totul despre…cum să slăbești după naștere Partea a II -a

Spuneam în prima parte a acestei călătorii că abia după 6 luni de la cezariană m-am apucat serios de exerciții. Serios înseamnă sărit coarda, lucrat multe exerciții pentru abdomen, făcut efort intens adică minim 30 minute pe zi de sport intensiv, ridicat greutăți.

Acum sunt tot felul de tipuri de exerciții cardio, HIIT, LISS, antrenament cu greutați, cross fit, yoga, pilates etc.

După ce am citit despre fiecare și m-am documentat bine am hotărât să fac sesiuni lungi de pilates, de 2 ori pe săptămână pentru început exerciții cu greutăți (am început cu 2 kg) și o dată pe săptămână cardio și din toată varietatea de exerciții cardio am preferat kick boxing și sărit coarda.

Zis și făcut, atunci când adormea bubulina, mă schimbam în echipamentul de sport (știu, doar fac acasă, ce nevoie am, dar pentru starea mea de spirit era bine când îmi puneam pantalonii de sport pe mine, parcă intram în sala de sport gata de treabă). Întindeam covorașul de exerciții, știu că este de yoga dar eu îl folosesc la toate exercițiile :)), și căutam ceva antrenant.

Ca să fiu sincera, cardio nu mi-a placut niciodată, dar se pare că fără exerciții de tipul acesta nu prea arzi grăsimea de pe burtă. Prea mult cardio iar nu e bun pentru că îți face poftă de mâncare și eu cum nu pot să mă abțin prea bine…am hotărât ca o dată pe săptămână este suficient.

Înainte să rămân însărcinată și chiar și primele 7 săptămâni de sarcină făceam aproape zilnic sport cu greutați.

Apoi am renunțat la sport datorită unor suspiciuni de placentă previa. Si până când s-a văzut la ecograf că începe să urce placenta deci nu e stres, deja mă dezobișnuisem de sport :)).

Revenind la sportul serios după naștere… Cel mai mult mi-a placut pilates și îl faceam din placere, deși înainte de sarcină mi se părea plictisitor. Acum mi se părea relaxant. Și pot să vă spun că a funcționat tare bine! Deși nu mă așteptam să fie așa relaxant și chiar să funcționeze în a lucra zonele problemă! Mă refer în cazul meu la burtă, coapse, picioare, brațe. Da, este adevarat, pilates chiar funcționează!! Am testat pe pielea mea și de aceea recomand. Poate că progresul este lent dar merită. Adică real începeți să vedeți corpul tonifiat cam după 4-5 săptămâni de practicat regulat, adică de 4 ori pe săptămână.

Cu greutați am lucrat pentru că am citit din multe surse cum că așa ai scapa de burtică mai repede. Nu prea îmi mai plăcea așa ca înainte de sarcină să trag de greutați dar….de dragul pătrățelelor.… oricum acum fac exercițiile cu greutați de 4 sau 5 kg și am început cu 2 kg.

Despre dietă……dacă faci sport trebuie să te și hrănești corespunzator, deci să faci foamea nu este o variantă. Din punctul meu de vedere niciodată nu este o variantă bună să faci foamea.

 

Așa că micul dejun consta în fulgi de ovaz cu lapte, ouă, omletă cu legume sau fructe atunci când nu aveam chef de altceva.

Prânz:  supă sau ciorbă și legume la cuptor. Dar niciodată nu reușesc să mănânc doua feluri.

Seara: …mamaliga cu branză, măr cu unt de arahide, avocado pe crackersi, broccoli la abur, pește cu legume la cuptor. ( Ideal înainte de ora 19:00 )

 

O altă idee de care am tot auzit este intermittent fasting, adică un post negru. De exemplu să existe o fereastră de 15 ore ideal în care să nu se consume mâncare, doar apa, ceai. Adică dacă ultima masa de seara este la ora 18, până a doua zi la ora 9 să nu mâncați nimic. Eu personal nu cred că obții rezultate miraculoase cu această dietă. Personal nu am încercat-o pentru că micul dejun este foarte important pentru mine. Mai ales prin prisma faptului că dacă nu mâncam până la ora 9 slabe șanse să mai pot mânca până la 12 când adormea copilul. Și dacă mănânc micul dejun am observat că reușesc să rezist tentației gustărilor peste zi și seara devorez o porție mai mică.

De asemenea foarte important este că am renunțat la zahăr de tot. Dulciurile bineînțeles că au fost excluse, iar dacă chiar vroiam ceva dulce făceam în casă și înlocuiam zahărul cu miere sau sirop de arțar. Personal nu sunt de acord cu îndulcitorii. Apoi am mai renunțat la pâine și am înlocuit-o cu crackerși. Paste am redus la o porție sau două pe săptămână. Prăjeli bineînțeles că nu există în meniu. Carne am preferat de pui de țară sau vită. Deși mai rar pentru că pur și simplu nu am avut poftă să mănânc carne. Nu m-am făcut vegetariană dar m-ar cam tenta :))

Sper că v-au fost utile ideile de mese și exerciții. Îmi propun să filmez câteva exerciții ușor de executat pentru început, dar atenție doar după ce medicul a dat undă verde exercițiilor.

Aștept să îmi spuneți în comentarii ce tip de exerciții vă interesează.

Să aveți o  săptămână cu spor! Și dacă vi se face foame între mese apelați la gustări sănătoase de tipul migdalelor (atenție nu mai mult de 10), măr cu unt de arahide, un craker.


 

foto unsplash

Tagged , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Totul despre…cum să slăbești după naștere Partea a II -a

  1. Foarte interesant 🙂 mi-ar plăcea sa filmezi niște Exerciții pilates 🙂 apropo de faptul ca vrei sa te faci vegetariana, iti recomand 🙂 eu sunt ovolactovegetariana si mi-e f bine in afara de faptul ca am rămas cu niste kg in plus dupa nastere 🙁

    1. Incet dar sigur devin vegetariană. Cred ca postul acesta mă va convinge.
      Acesta este planul să filmez și atunci prima filmare va fi cu pilates!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *